2012年2月24日金曜日

Pachinko


I read another article the other day saying that a lot of Japanese women are becoming addicted to Pachinko.

私は日多くの日本人女性がパチンコの常習者になっている、という記事を読みました。

Actually, the figures they gave were quite low (something like 1 or 2%), but it got me thinking that Pachinko might be an interesting topic for this blog.

実は彼らが与えている数字(彼女たちがパチンコに占める数)はとても低い、しかしそれは私にパチンコがこのブログのトピックとしては興味がわくだろうと思わせたのでした。
I have never played Pachinko in my life. Actually, I have never even been into a Pachinko parlor, because I am not interested in gambling, and I hate cigarette smoke.

私は今までパチンコをしたことがありません。実はパチンコパーラーにさえ入ったことがありません。なぜなら私はギャンブルに興味がないし、タバコの煙が嫌いだからです。

I used to have a friend whose father played Pachinko a lot, though, and I remember him telling me that it was great for relieving stress.

私は父親がパチンコ好きの友達がいます、そして彼は私にパチンコはストレス解消にとても良い、と言ったことを憶えています。

He said that when he sat in front of a Pachinko machine, he just forgot about all his problems and became totally absorbed in the game.

彼はパチンコの機械の前に座ると、彼自身が持つトラブルを忘れ、パチンコに夢中になるのですと言っていました。
When I lived in Shiroishi ku in Sapporo, my apartment was next to a Pachinko parlor, and I used to see huge lines of people queuing up in the morning waiting for it to open.

私が札幌の白石区に住んでいたとき、住んでいたアパートはパチンコパーラーの隣でした。そして朝には多くの人たちがパチンコ屋がオープンするのを待つために長い列を作るのを見ていました。

I remember thinking, "These people need to get a life!", but "each to his own," I guess. 
私は「これらの人たちは生活のために必要なのか」と思っていたのを思い出します、しかしそれはまた「人それぞれ」である、、とも。
Another thing that foreigners find amusing about pachinko is that it is another one of those things in Japan that is actually illegal, but that everyone pretends not to notice - even the police!
外国人がパチンコに対するおもしろさを見つけるもう一つのことは、日本におけるこれらのことは例外的だとも言えます。しかしみんな(警察でさえ)気付かないふりをします。

I have heard that you can only win prizes at pachinko parlors, but then if you take those prizes around to a small window at the back, they will buy them from you for money. Is this true?
私はパチンコで勝ったら景品がもらえると聞いたことがあります、しかしその景品を小さな窓がついた建物に持っていくと、その景品をお金を出して買ってくれると。それって本当ですか?
Anyway, I was wondering whether any of you play pachinko, or whether someone you know plays it.
まぁとにかく、私はあなたたちの何人かがパチンコをするのかなぁ、、と思っています。またはあなたが知っている何人かはそれをしていると、、、

What is the attraction? Why do people get so hooked on it? Do you think it is just harmless fun, or do you think it is a dangerous form of gambling?
その魅力って何でしょう?なぜそんなにも病みつきになるのでしょう?それは無害な楽しみだと思いますか?またはギャンブルとして危険だと思いますか?

Look forward to hearing your thoughts.

0 件のコメント:

コメントを投稿