2012年3月20日火曜日

A Mother's Job



I went out with a Canadian friend the other day, and he told me an interesting story about something his wife did.


私はカナダ人の友人と外出していたときのこと、彼は私にあなたたちが興味がありそうなこんなおもしろい話をしてくれました。

I know that many of you are mothers, so I am interested to hear what you think about this.

私はあなたたちの多くが母親なのでこの話についてどう思うかと言うことに興味があります。
My friend's daughter is nine, and she came home from school one day and told her mother that she had homework to do.

彼の娘は9歳です。そしてあるひ彼女が学校から帰ってきて彼女が宿題があるということを彼女の話しました。

Her mother asked her later, "Have you done your homework?" Her daughter said, "No, I'll do it tomorrow." The next day, she still hadn't done it, so her mother asked her again.

彼女の母な後で「宿題は終わったの?」と彼女に聞きました。娘は「いいえ、それは明日するわ」と答えました。その翌日、まだ宿題は終わっていませんでした。そこで母親はまた彼女の尋ねました。

Again, the daughter made some excuse. 

ふたたび娘は少し謝りました。

This went on for a few days, and my friend said he was very surprised that his wife never actually said to the girl "Do your homework." 

2,3日過ぎて、友達は彼の妻が「宿題をしなさい」という言葉を言わないのにとても驚いた、と言いました。

After about a week, the teacher was still asking about the homework, and the daughter realized that she was going to get into trouble, so she started panicking. 

1週間ほど後に、先生は宿題について尋ねました。そして娘は問題が起きたことに気付きました、そして彼女はパニックを起こしたのでした。

My friend said he was very impressed at how his wife just let their daughter make her own mistakes so that she could learn from them.

友人はこう言いました、彼の妻がどれぐらい彼らの娘に娘自身が間違いおこさせて、彼女がそれについて学ぶことができたということに感動しました。

This story reminded me of a very different story told to me by another friend.
この話は私に別の友人が話をしてくれたとても違う話を思い出しました。

This other friend had a son who was in high school. 

もう一人の友人は高校生になる息子がいました。

My friend was American, and he was shocked to find that his wife was checking their son's schedule and packing his school bag for him every day. 

友人はアメリカ人で、彼は妻が毎日息子のスケジュールをチェックしていて息子の鞄に(教科書などを)詰めているのを見てショックを受けたそうです。

His wife said, "But if I don't do it, he will forget something, and he'll get in trouble." 

彼女の妻は言いました。「私がそれをしなかったら、彼は何かを忘れるでしょうね、そして彼は問題を起こすでしょう」

My friend said, "Yes, and he will learn from that." 

友人は言いました「そうだね、彼はそこから学ぶはずだ」

I guess she felt that her job as a mother was to stop her child making mistakes, whereas my friend wanted his son to make mistakes and learn from them. 

私は彼女が母としての彼女の仕事は子供が失敗をすることを防ぐことにある、と感じているんだと思います。
だけれど友人は彼の息子に失敗を起こさせて、そこから学んで欲しいと思っているのです。

What do you think? Is a good mother one who stops her child making mistakes, or is it one who allows the child to make mistakes and learn from them?

あなたたちはどう思いますか?子供達の失敗を防ぐのが良い母親と思いますか、それとも子供の失敗を許し、そこから学ばせるほうが良いでしょうか?
Look forward to hearing your thoughts.

0 件のコメント:

コメントを投稿