2012年5月6日日曜日

Golden Week Break

Hi everyone,
Sorry for the late entry. I was away at the weekend, and I didn't get back home until about 12.30 last night.

エントリーが遅くなりまして申し訳ないです。私は週末には家から離れていました。そして夜中の12時半まで帰ってくることが出来ませんでした。

As some of you pointed out, there were some more terrible accidents involving careless drivers and children last week.

皆さんのうちの何人かが指摘したように、不注意なドライバーによって子供までが巻き込まれるもっとひどい事故が先週ありました。

In one of the them (I think it was the one in Aichi), the driver said he "lost concentration because he was thinking about his job."
concentration:集中力

それらのうちの一つでは(愛知県でのことだと思います)、そのドライバーは仕事をのことを考えていたため注意が欠落していた、と言いました。

Of course, I don't know anything about this incident, but that sounds like a very strange story to me.
incident:事故、できごと

もちろん、私はこの事故については何も知りません、しかしそれは私にはとてもおかしいことのように思えます。

I would guess that the real reason was that he was texting someone or reading something on his phone. I see this so often now that is has become normal.

私はこうじゃないかと思うのです。ほんとの理由は彼は携帯電話でメールを打っていたり、それを見たりしていたのではないかと。私はその様なことを続けるうちに普通になってしまったのではないかと思うのです。

I even saw three people doing it on the expressway last night.

私は昨晩3人のひとが高速道路でそれをしていた(携帯を触っていた)のを見ました。

There was also a terrible story about a bus crash in which 7 people were killed.

しかもまた、7人もの人たちが死亡したというひどいバスの横転事故がありましたね。

I'm not sure whether the number of accidents is increasing, or whether it is just a horrible coincidence, but I hope something will be done to make the roads safer.
coincidence:同時発生、偶然の一致
horrible: ぞっとする、恐ろしい

事故の数が増えているかどうかはわかりませんし、またそれらが恐ろしいぐらいの偶然の一致であるかどうかも、、、しかし私はなんとか道路がより安全になって欲しいなと思います。

And did you see the story about the mother in Nagano who dropped her 2-month-old baby into a river? Is that even possible?!

そして皆さんは長野で起こった母親が2ヶ月の子供を川に放り投げた事件のことを知っていますか?それって考えられることでしょうか?

I have decided not to start a new topic this week because I am going to be busy from Thursday, and I'm sure a lot of you are as well.

私は今週新しいトピックを投稿しませんでした、なぜなら火曜日から忙しくなるからですそしてあなたたちの多くも同じであると思いますが、、、

Feel free to post any news about what you are doing over the holiday (if you have one!), and I will start a new topic next week.

連休の間、何をしていたかなど自由に感じたものを投稿してください。そして来週には新しい話題を投稿するつもりです。

Bye for now.

2 件のコメント:

  1. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除
  2. このコメントは投稿者によって削除されました。

    返信削除